השאירו פרטים בטופס ותוך זמן קצר יחזור אליכם חשמלאי מוסמך!

מוצרים שכדאי לבדוק:

ביקור חשמלאי > 250₪

התקנת גוף תאורה > 100₪-150₪

התקנת נק' חשמל > 350₪-450₪

התקנת מאוורר תק' >300₪-400₪

החלפת לוח ח"פ > 1000₪-1500₪

פתרון לבעיות עומס

אחד הדברים שיכולים לפעמים להעיק ולשבש את חיינו בעת השימוש במערכת החשמל בבית היא בעיית עומס בקווי החשמל בבית.

בעבר, מספר מכשירי החשמל שהיו קיימים בבית היו מועטים מאד לעומת המצב כיום שבו ישנם מכשירי חשמל מרובים בבית שחלקם מכשירים בעלי צריכת חשמל גבוהה.

הבעיה שעלולה להיווצר במצב כזה הוא עומס על הקו שבו פועלים מספר מכשירים ובעת הפעלה של שני מכשירים או יותר הפקק המקומי לא יעמוד בעומס ופשוט יקפוץ.

תקנות חשמל בבתים חדשים

בבתים חדשים קיימים תקנים לפיהם חלק נכבד מלוח החשמל מוקדש לקווי כוח ישירים עד לשקעי החשמל שבהם אמורים להיות מחוברים מכשירי חשמל בעלי צריכה גבוהה, החלוקה מתבצעת על ידי חשמלאים מוסמכים בעת הקמת תשתיות החשמל כבר בשלבי הבנייה.

מכשירים בעלי צריכה גבוהים בדרך כלל הם: תנור בישול, מדיח כלים, מקרר, מיקרוגל, טוסטר אובן, קומקום חשמל, מכשירי תמי 4, דוד חשמל, תנור אמבטיה ועוד…

פתרון לבעיות עומס חשמל בבית בדרך כלל מתרחש בבתים ישנים, בתים בהם רשת החשמל ישנה ולוח החשמל מכיל מעט פקקים ומעגלי חשמל בודדים.

מה הפתרון לבעיית עומס בבית?

במקרה שיש לכם בעיות עומס בבית, יש צורך לבצע הפרדה בין שקעי החשמל שבהם מחוברים המכשירים שמקפיצים את החשמל בעת השימוש.

לצורך העניין, במידה ויש לכם שני שקעים במטבח שלאחד מהם מחובר מיקרוגל ולשני מחובר תנור ובעת השימוש בשני המכשירים קופץ החשמל, יש צורך בהתקנת נקודת חשמל ישירה מהלוח עבור אחד המכשירים.

יש לקחת בחשבון שהעברת קו כוח מלוח החשמל לפעמים מצריך עבודה רבה שאינה פשוטה ולעיתים העבודה גם תתבצע בצורה פחות אסטטית עם תעלות חיצוניות.

בבתים בהם צנרת החשמל חדשה יחסית, יהיה ניתן להעביר קו נוסף מהלוח בתוך הצנרת הקיימת אך בבתים בהם התשתית ממש ישנה לא יהיה מנוס מהעברת קווים מהלוח בעזרת תעלות חיצוניות.

האם עומס חשמל בבית מסוכן?

בעיות עומס במערכת החשמל בבית בעיקר לא נוחות ומפריעות בחיי היום יום, רצוי מאד להזמין חשמלאי מוסמך שיכול לתת פתרון לבעיות עומס על קווי החשמל בבית.

מה שכן עלול לקרות אם לא מטפלים בתקלת עומס היא קפיצה מרובה של פקקים בלוח כתוצאה מעומס והתחממות הקו ויכול להיות שלאחר כמה פעמים שיקפוץ הפקק הוא פשוט יפסיק לעבוד ויהיה צורך בהחלפה שלו לחדש.